Sympozjum „Ból w chorobach narządu ruchu”

Szanowni Państwo,

Koleżanki i Koledzy,

zapraszam do udziału w Sympozjum „Ból w chorobach narządu ruchu” oraz „Mini-Sympozjum przedział rzepkowo-udowy stawu kolanowego”, które odbędą się w Centrum Kongresowym Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu w dniach 19–20 listopada 2015 roku.

Wiodącym tematem tegorocznego sympozjum będzie ból w chorobach narządu ruchu. Dla wielu chorych ból jest objawem dominującym, determinującym w znacznym stopniu postrzeganie choroby i efektów leczenia. Jako chirurdzy walczymy z nim bezpośrednio, likwidując – gdy to tylko jest możliwe – jego przyczynę. Ale postępowanie z bólem musi być kompleksowe. Wiedza na temat tej kompleksowości jest przydatna każdemu ortopedzie. Takie holistyczne spojrzenie na problem bólu w chorobach narządu ruchu gwarantuje tegoroczne sympozjum.

Drugim zagadnieniem, które chcielibyśmy w tym roku zaproponować uczestnikom, to problematyka patologii przedziału rzepkowo-udowego. Choroby tej części narządu ruchu są nierzadkie i niełatwe w diagnostyce oraz leczeniu. Spotykamy je na co dzień w naszej praktyce klinicznej, zarówno w ortopedii dziecięcej, jak i u dorosłych. Podobnie jak w przypadku bólu w chorobach narządu ruchu, także w tym przypadku postaramy się o holistyczne potraktowanie zagadnienia.

W imieniu organizatorów zapraszam wszystkich do Poznania.

Z poważaniem,

Prof. dr hab. n. med. Jacek Kruczyński

Przewodniczący Komitetu Naukowego i Organizacyjnego

Szczegółowe informacje i rejestracja na stronie